torsdag 4 oktober 2012

Min goda gärning

Jag valde att laga en middag. Därför att jag gillar att hjälpa till och att laga mat. Jag ska laga en måltid till min familj.

Jag sa till min familj att jag skulle laga mat. Eftersom att vi har Linas matkasse hemma så är det bara följa receptet. Det blev: Gnocchi med mozzarella och lättorkad körsbärstomater. Alltså en vegetarisk rätt. Jag plockade fram alla ingredienser till matlagningen. Och började och laga. Voila! 




Min goda gärning togs emot i en positiv och glad anda. Min familj tyckte att min middag var god och dom gillade att jag gjorde middag. Det kändes bra att genomföra en god gärning till min familj. Att se min familjs glädje och förvåningen över att jag skulle laga mat, kändes super.

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar