torsdag 4 oktober 2012


Min Goda Gärning
Min goda gärning var att ta hand om och lämna min lillasyster på dagis. Både min mamma och min bonuspappa var tvungna att vara tidigt på jobbet. Eftersom jag ändå hade sovmorgon, så erbjöd jag mig att lämna henne på dagis. Detta blev då en god gärning för både mamma och min bonuspappa som kunde åka till jobbet i tid och även för min lillasyster Vendela, som slapp vara så tidigt på dagis.
Jag och Vendela gick upp ungefär när mamma och min bonuspappa åkte. Vi klädde på oss, sen satte jag Vendela framför TV:n samtidigt som jag fixade frukosten. Hon åt en macka med ost, Juice och en yoghurt, medan hon tittade på Bolibompa.

 



Efter frukosten var det dags att fixa sig innan dagis.  Vi borstade tänderna, flätade håret och letade rätt på en leksak som hon ville ha med sig.


Vi var lite tidiga så vi hann leka lite i hennes rum innan vi skulle gå. När det var dags att gå tog vi på oss ytterkläderna och gick iväg mot dagiset. Hon blev jätteglad över att träffa sina kompisar och gick direkt fram till sin bästa kompis Daniel och kramade honom.

Det kändes bra att kunna hjälpa både min mamma, min bonuspappa och Vendela samtidigt som jag fick en mysig morgon tillsammans med min lillasyster.
Isabelle Nyman de Susini 8B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar