torsdag 4 oktober 2012

Min goda gärning
Jag valde att laga mat till min familj i tisdags. Det är min goda gärning!
Jag älskar att laga mat och även att baka. Jag vill gärna lära mig mer inom matlagning, så valde att laga en rätt helt själv utan någons hjälp. Rätten blev väldigt god och gärningen togs emot bra!
Jag kom hem efter skolan i tisdags och bestämde mig för att göra min goda gärning just ikväll. Vi har Linas matkasse denna vecka så jag valde att ta ett recept därifrån.
 Torskfilé med ost-och oreganotäcke och potatis, det låter gott! Tittade så att vi hade allting hemma och plockade sedan fram allt. Torskfilé, paprika, morötter, tomater…
 Jag hackade grönsaker,kokade potatis och satte slutligen in fisken i ugnen på 175 grader. Medan fisken var i ugnen, kokade jag grönsaker och gjorde en vinegrätt till det.
 
Jag tog ut fisken från ugnen, la upp salladen och den färdigkokta potatisen. Jag dukade sedan och kallade familjen till bords.
 
En uppläggning av maträtten. Jag tycker själv att rätten blev väldigt lyckad!
 
Familjens reaktion var väldigt gott betyg! Jag tyckte själv att gärningen gick bra och de jag gjorde den goda gärningen till skickar gärna vidare.

//Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar